Olofsfors nyanställer för att möta digital utveckling

Postad: 20 Sep 2018, 11:10 | Författare: | Kategori: Nyhet

Maria Öhman är sedan början av september ny marknadsföringsansvarig på Olofsfors. Hon kommer senast från en tjänst som försäljningschef för Vimek skogsmaskiner i Norden.

– För att möta marknadens behov och bättre hantera övergången från den traditionella marknadsföringen till den digitala har vi beslutat att utöka Olofsfors marknadsavdelning, säger Göran Nyberg VD på Olofsfors.  Olofsfors fortsätter investera i produktionskapacitet och utveckling för att  möta marknadens krav och förväntningar. Företaget växer och expanderar kontinuerligt och med ökad konkurrens, inte minst inom den digitala världen, gäller det att hänga med utvecklingen.

Olofsfors produktväljare lanseras under hösten
Under hösten planeras konfiguratorn vara klar, det digitala verktyg som skall hjälpa kunder och återförsäljare att hitta rätt band oavsett tid på dygnet eller var man än befinner sig i välden.

– Det är en webblösning som ska fungera som en ”digital band-rådgivare”. Kunderna fyller i uppgifter om maskin, däckdimension, terräng och marktyp och får utifrån dessa förutsättningar upp förslag på rätt band för rätt ändamål berättar Maria. Kombinationen av bra digitala verktyg och personlig service till kunderna skall göra Olofsfors till en ännu starkare och mer konkurrenskraftg aktör på marknaden avslutar Maria.

RSS
Facebook
Twitter
LinkedIn